KÖPVILLKOR

Följande villkor gäller för samtliga beställningar i vår butik:

ALLMÄNT

I alla våra priser är 25 % moms inkluderat, förutom energi/nutrition där momsen ligger på 12 %. Vi förbeåller oss rätten att utan förvarning ändra priserna på hemsidan samt reserverar oss från eventuell felbeskrivning av produkter.

ALLTID 14 DAGARS ÅNGERRÄTT!

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. För att full återbetalning av varan du vill skicka tillbaka ska gälla måste produkten vara oanvänd och i det skick den inbefann sig i när vi skickade varan. 

GARANTI & REKLAMATIONSRÄTT

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

PERSONUPPGIFTER ENLIGT PUL

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. 

LEVERANSVILLKOR

När du handlar hos oss ingår alltid moms och fri frakt vid köp över 1000 kr i det angivna priset, då levererar vi alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med speditörer som DHL, Posten och Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. Vid köp under 1000 kr tillkommer en fraktkostnad på 69 kr. 

SPEDITÖRER

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

HÄMTA SJÄLV I BUTIK

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta i butik som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i någon av våra butiker när det passar dig.
När du väljer "hämta i butik" betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till önskad butik. I orderbekräftelsen finns en länk där du väljer önskad butik. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande och ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering.